Event monitoring met social mediaEvents trekken veel mensen aan. Waar veel mensen zijn, wordt veel gecommuniceerd via de social media. Voor, tijdens en na een event is via social media goed te monitoren wat er over gezegd wordt.

Met name op Twitter is de real-time conversatie te monitoren. Door dit te doen krijg je inzage in waar het publiek nu mee bezig is en waar men over communiceert.

Social media zijn belangrijk bij grote events: zo zijn ongenoegens voortijdig zichtbaar en worden irritaties eerder op Twitter gezet dan dat men het direct aan de betreffende organisatie kenbaar maakt. Ook openbare oproepen tot ongeregeldheden, zonder dat de trefwoorden in de berichten terugkomen, zijn tegenwoordig meer standaard dan uitzondering. Door goed in te spelen op deze irritaties en oproepen kan escalatie voorkomen worden.

Voorafgaand aan een event kan al gezien worden wie er naar het event komen. Deze personen kun je dan tijdens het event op social media volgen. Desgewenst openbaar of anoniem. Zo kan de conversatie opgepikt worden en kan de organisatie op een positieve wijze bijdragen aan de beleving van de bezoeker. Voordelen van event-monitoring is dus dat conversaties gevolgd kunnen worden, ook als die niet direct positief met het event te maken hebben. Door dit zelf goed te monitoren, houd je zaken beter in de hand. Bright Mind Media ondersteunt hierbij.

 

Meer weten over Event monitoring?